MÄNGUDE TEHNILISED ABIVAHENDID


Poisid jäävad poisteks. Nii olen ma juba täisealisena ikka mänguasjade huviline. Tõsi küll aeg on läinud edasi ja ka mänguasjad on kaasaegsed ja nendega mängitavad mängud kaasakiskuvamad ja loomulikult sellised mänguasjad maksavad rohkem, kui lapsepõlves....
Aga minu arvamus on ja jääb selliseks, et seltskondlike mänge saab teha väga huvitavaks ja põnevaks, kasutades selleks tehnilisi abivahendeid. Ka vanad järgiproovitud mängud on palju põnevamad, kui kasutada nende läbiviimisel tehnilisi abivahendeid. Loomulikult ei hakka ma siin blogis lahti seletama tehniste mängude sisu (erinevad TV formaadi mängud, mis kohandatud vastavalt olukorrale), kuid räägin lühidalt, millised abivahendid on mul kasutuses ja mis muudavad oluliselt pulmakvaliteeti. XXI sajand ikkagi!
Videoprojektor -ma ei kujuta enam ettegi, kuidas ma ilma selle abivahendita oma mänge teen. Kunagi küsis üks hea kolleeg, et mis ma siis teen, kui mul pole tehnilisi abivahendeid -eks ikka sama -ainult ei kasuta tehnikat :). Videoprojektor ühenda kaameraga, DVD mängijaga, arvutiga. Kõikide nende segmentide vahele olen lisanud ka videomikserpuldi, mis garanteerib imelise pildikvaliteedi ja TV -le omased efektid. Nüüd, kui kõik need vahendid on olemas võib ette kujutada, kui põnevaks võib teha mis iganes mängu, mida oled aastaid teinud. Mõni mäng saab hoopis uue dimensiooni ja on kordades kaasakiskuvam, kui oli seda enne. Ja arvuti!!! Milliseid võimalusi annab see "ajupikendus"... Huvitavad mängud ja internet. Siin lase ainult fantaasial lennata ja milliseid geniaalseid mänge võid oma seltskonnale korraldada! Playstation - Guitar Hero...
Tehnika võimaldab mängida mänge nii individuaalselt, kui ka võistkonniti, seltskonniti... Väga hea näide. Enam pole tarvis külalistele pulmalaulikuid jaotada. Küll olen näinud, kus pulmalaulikud lihtsalt lauale, toolile unustatakse ja kogu lugu... Kuid miks mitte näidata laulusõnu ekraanile? Asja teeb veel põnevamaks, kui ühislaulmist teha karaoke stiilis. Palju kordi, kui olen nõnda teinud on asi hulga põnevam, kui pead veerima paberilt laulusõnu... Olen jõudnud juba järgmise mänguasja juurde, milleks on DJ vahendid -DJ set -mängijad, pult, helitehnika, valgustehnika. Alati on hea, kui vaikuse asemel on meeldiv taustamuusika ja mängudel kujundusmuusika. Saal aga meeldiva ja hubase valgusega kujundatud. Kui mängud on aja peale siis on hea, kui inimene näeb ekraanil visuaalselt ajakulgu, mida toetab ka muusika. Kõike seda muusikakeskusega just eriti ei tee, selleks peavad olema ikkagi profivahendid. DJ mängijate eripärad võimaldavad teha muusikaga seda, mida ükski muusikakeskus ei võimalda! Teiseks on alati oluline kvaliteet! Assistent hoolitseb selle eest, et tehnika töötab, kui kellavärk. Igal mängul oma signatuur, muusikalised mänguajad, korralik taustmuusika -näiteks söömise ajal jne. Ekraanile saab aga kuvada noorpaari pilte, huvitavaid fakte, pulma ajalist kulgemist, mänge, kaamerat (kaameraid) näidates pulmalisi jne... Kõik need tehnilised vahendid on kaasajal hästi kättesaadavad. Arvuti on igal pulmavanemal, projektori võib osta, rentida. Kui aga tahad olla tõsiselt võetav siis muretsed sa endale kõik tehnika, sest need on ju tööriistad ilma milleta on sellise teenuse pakkumine mõeldamatu! Viimase kolme -nelja aasta jooksul olen endale märkamatult kokku pannud korraliku tehnikapargi, millega pole kunagi häbi erinevaid tegevusi pulmades teha. Nähes, et süsteem toimib ja üsna korralikult, olen pidevas arengus ja kes seda teab, millised on tehnilised võimalused järgmise kolme -nelja aasta pärast?...

Comments

Popular posts from this blog

PULMAISA/PULMAEMA HINDADEST

MÄNGUD PULMADES

MIDA KINKIDA VANEMATELE?