SUHTUMISEST


Tuli kiri: " Peame pulma ca 80´le inimesele / ja koht, kus pidu peetakse/. Soovime näha teid oma pulmas pulmavanemana ja diskorina. Palju maksate. Saatke palun meile ka kava, tegevustest mida meile pulmas pakute!"...
Loomulikult ei saada ma sellise kirja peale ei kava ega ka hinnapakkumist. Miks küsite? Aga seepärast, et ma ei saa koostada kava ja teha hinnapakkumist, teadmata, millised on noorpaari soovid! Kõik see informatsioon, mis mulle saadeti -80 inimest ja koht -on minu jaoks väga vähe ütlev informatsioon. Ma pean silmast -silma inimestega kohtuma, et lähemalt teada saada, millised on noorpaari ootused, soovid, mida ei taheta üldse oma pulmas näha jne... Pakkusin noorpaarile ka kokkusaamise, millest viimased keeldusid, väites et neil on lihtsam kokkusaamisel suhelda, kui juba valmis kava olemas... :D:D:D
Ma ei lähe ju raamatupoodi ning võta raamatut stiilis, et homme otsustan, kas tagastan või ostan. Ma teen raamatuga poes niipalju tutvust, kui mul see võimalik on ja alles siis, kas ostan või ei osta. Sama on ka meie -pulmavanematega. Ma olen oma eelnevates blogideski maininud, et SAAGE kokku mitme pulmavanema kandidaadiga ja siis tehke otsus! Kiri ja selle teel kava nõudmine/saatmine ei anna mingit tulemit. Ma võin saata kava, mis noorpaarile absoluutselt ei sobi, sest ei tunne neid. Seega pole mul ega ühelgi tõsiselt võetavalt pulmavanemal tagataskust võtta kava ja saata see teile teele. Enne saadakse kokku, arutatatakse ja kui jõutakse konsensusele -siis alles koostab pulmavanem kava. See on individuaalne lähenemine noorpaarile. Hamletit on läbi aegade erinevad lavastajad ja filmirezhissöörid lavastanud/filminud. Kõikide versioonid ei pruugi ju publikule meeldida. Seega point on selles, et otsuse, kas antud pulmavanem sobib või mitte teevad mitu asjaolu -kokkusaamine, hind ja isiklik sümpaatia. Kui kokkusaamisel ei teki vastastikulist sümpaatiat -siis pole mõtet koostöö plaane edasi aruatadagi! Kui hind ei sobi -siis tuleb seda ka öelda! Me ei solvu. Oleme samasugused inimesed ja saame aru -olen piisavalt palju ka vastu tulnud ja hinna ümber teinud.
Kavad on aga pulmavanemate intellektuaalne omand ja selle kallal olen mina, kui ka kolleegid vaeva näinud. Ja kuna ma teen igale noorpaarile eraldi kava siis pole mul mingit moraalset õigust saata juba tehtud pulmakava ilma noorpaari loata, kolmandatele isikutele.
Näidiskava? Trailer? Küll olen näinud häid treilereid, mille lõksu olen langenud ja filmis kõvasti pettunud... Igal pulmavanemal on nii palju aega, et teiega kokku saada! Ja kui ta ei leia seda aega siis ei maksa sellise inimese peale vast isegi panustada? Loomulikult pole meil eriti aega kokkusaamisteks hooajal, kui nädalas on vahest kolm, teinekord neli pulma. Kuid õige on pulmi korraldama hakata ikka pool aastat, kui mitte aasta enne -arvata võib, et siis on aega nii pulmavanemal, kui ka noorpaaril selleks, et kokku saada.
Ma olen alati avatud suhtlemisele. Kui ei ole reaalis võimalik kokku saada -siis saab teha seda kaasaegsete vahendite abil -mailid, skype, msn jne... Näiteks sellel suvel oli mul kaks pulma, kus noorpaarid elavad Inglismaal. Ja esimesed kohtumised toimusid meil virtuaalis, ehk SKYPE´i vahendusel. Sealsamas panime paika pulmapäeva plaanid, kava ja muud pisidetailid. Edasi suhtlesime samuti SKYPE´i teel ja reaalselt saime noorpaaridega alles suvel kokku. SKYPE´s on ju reaalne võimalus videokõnet pidada, kava kokku panna jne...
Netikommentaarid? Need aga ei pruugi alati adekvaatsed olla. Sest väga vähe inimesi julgeb neti kommentaari ruumis -oma nime alt esineda, ikka tehakse seda erinevate aliaste alt. Seega võib nii mõneski netikommentaaris kahelda. Seda enam, kui mõni ebaaus tegija iseennast erinevate aliaste alt kiidab... Las teevad seda ikka teised.
Seega jälle tagasi ammu läbi hekseldatud teema juurde. Esiteks leppige pulmavanemaga kokkusaamine. Hea, kui teil on võimalus mitme pulmavanema vahel valikut teha. Kui olete oma otsuse ära teinud, alles siis saab pulmavanem jäägitult teile pühenduda ja teha korraliku kava, just sellise nagu teie soovite! Ning peamine -tehke kirjalik leping! See annab garantii mõlemile poolele, teile et pulmavanem on teie tähtsamal päeval olemas ja tegijale, et te olete teinud lõpliku otsuse ja ta ei broneeri teie pulmapäevale teist sündmust...

Comments

Popular posts from this blog

PULMAISA/PULMAEMA HINDADEST

MÄNGUD PULMADES

MIDA KINKIDA VANEMATELE?